Sök

Blomsterföretaget Bakker.com faller offer för den ökade e-handeln

BakkerKonkurse-handel

Louise Löwegren, marknadschef på Bakker i skandinavien. FOTO: Press / Istock

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Det holländska företaget har redan ansökt om konkurs i Holland och Tyskland. Nu drabbas även den svenska delen av företaget.

Blomsterföretaget Bakker.com har ansökt om konkurs i Malmö Tingsrätt, rapporterar Ehandel.se. Som anledning nämns att företaget inte klarar av att betala sina skulder.

“Utan intäkter från leveranser från Holland har vi till sist inte haft tillräckligt med likviditet för att kunna fortsätta vår verksamhet”, skriver företagets skandinaviska marknadschef Louise Löwegren till Ehandel.se

Den växande e-handeln har skapat problem för många företag som misslyckats med omställningen. I Bakkers fall är det skiftet från postorder till e-handel som inte har fungerat, skriver Ehandel.se och hänvisar till ett mejl som Louise Löwegren skickat till sajten.

Företaget skickar alla sina varor till svenska konsumenter från Holland och efter moderbolagets konkurs har företaget inte kunnat leverera de beställningar som gjorts i Sverige.

De kunder som lagt beställningar utan att ha fått sina varor kan nu vända sig till konkursförvaltaren Ola Sellert på Trädgårdh Advokatbyrå i Malmö och Lousie Löwegren beklagar att kunderna som beställt under våren inte kommer att få sina produkter, rapporterar Ehandel.se

Läs mer