Get sandwich har – förutom Sveriges kanske härligaste men också minst förklarande varumärke – byggt ett egen utbildningsplattform för säljare.
Tjänsten bygger på ett bibliotek med videoföreläsningar som ska göra säljarna bättre på att tala inför folk. Bolaget tjänar pengar genom att ta en fast månadsavgift som varierar beroende av hur många användare kunden behöver.
Nu har bolaget landat ett avtal med en av de största fiskarna på den svenska startupscenen: Klarna.
“Vi har lärt oss väldigt mycket från samarbetet med Klarna över de senaste månaderna. Vi tycker att de har fattat rätt beslut och vi ser fram emot fortsatta samarbeten från detta partnerskap”, säger Get sandwichs medgrundare och vd, Martha Winata, i ett pressmeddelande.
Klarnas användning av tjänsten handlar framför allt om att utbilda ny personal i att sälja bolagets produkter.
“Komplex försäljning har blivit normen för oss. När vi växer globalt letar vi efter innovativa lösningar för att utbilda och utöka staben snabbare. Vi är jätteglada över hjälpen från Get sandwich för att nå upplärningsbehovet”, säger Filip Lam, ansvarig för utbildning och utveckling på Klarna.