Skohandeln på nätet har vuxit fram till en riktig industri i Sverige under de senaste åren. Bolag som Footway, Caliroots och Sneakersandstuff har alla kommit igång med framgångsrika koncept. De två senare inom skonischen sneakers.
Nu får de konkurrens från en av bjässarna i segmentet i Sverige.
Sportkedjan Stadium kommer i vår att lansera det nya konceptet Sneakers point, rapporterar klädhandelsajten Habit. Till en början handlar det om en egen e-handel och fysiska butiker i Norrköping och Malmö.
“Målgruppen för Sneakers Point är yngre personer som följer trender och älskar sneakers. Vi riktar oss till alla men tror att många tjejer kommer att gilla konceptet. Det handlar både om utbudet och utformningen av butikerna som andas ung kvinnlig livsstil”, säger Roger Palffy, ansvarig för Sneakers Point till sajten
Stadium-koncernen omsatte 2016 över 5,4 miljarder kronor och gjorde en vinst på 114 miljoner kronor. För jämförelse omsatte Sneakersnstuff och Caliroots 265 miljoner respektive 279 miljoner kronor samma år.