Tekniska problem med nya H&M Club hindrar kunder att beställa

Breakit - Tekniska problem med nya H&M Club hindrar kunder att beställa

Foto: TT

Finwire / Breakit

Krisstämplade klädjätten har fått nya problem.

Rubrikerna runt den svenska klädjätten har varit allt annat muntra den senaste tiden. Har det inte handlat om en sviktande e-handel så har det handlat om påstått rasistiska tröjor. 

I veckan har H&M haft flera personalmöten men inte mycket konkret har kommit ut från dem.

Bolagets problem på nätet gjorde att man återlanserade kundklubben i slutet av januari men den flytten verkar inte ha gått strålande.

I samband med nysatsningen flyttades hm.com och H&M Club till en ny teknisk plattform. Flytten har dock drabbats av teknikstrul och kunder har haft svårt att logga in och lägga beställningar.

“Förflyttningen har dessvärre medfört en del tekniska problem där vi har fått feedback från våra kunder att det finns svårigheter med att logga in på de nya klubbsidorna. Stora delar av problemet är nu löst och vi arbetar så snabbt vi kan för att åtgärda resterande buggar", skriver H&M:s presskontakt Amanda Larsson i en kommentar.

H&M vill inte kommentera hur omfattande problemet varit eller hur många kunder som drabbats men medger att de fått utöka bemanningen i sin kundtjänst för att hantera problemet.

“Vi har utökat vår kundtjänstbemanning i samband med den tekniska förflyttningen, vilket gjort att vi kunnat vara behjälpliga mot de kunder som behövt support”, säger Amanda Larsson.

Läs fler artiklar
LÄS MER