Therese Lindgren, Joakim Lundell, Isabella Löwengrip och Kenza Zouiten. Influencerbranschen har vuxit nåt enormt de senaste åren, och annonsörer satsar idag mångmiljonbelopp på profiler med stora följarskaror på sociala medier.
Det har i sin tur gjort att allt fler vill bli influencers – åtminstone om man ska tro skolkoncerenen Thoren Innovation School.
Skolan, med verksamhet i både Stockholm och Malmö, försöker nu locka till sig blivande gymnasieelever med annonser om kurser för att bli profil på Youtube och Instagram.
"Vi vill utbilda för jobben som finns i framtiden", säger Håkan Wallengren, gymnasiechef på Thorengruppen till Svenska Dagbladet.
Det är programfördjupningar inom det estetiska programmet som skolan kallar "Influencer och Youtuber". I fördjupningarna, som har premiär i höst, ingår tv-produktion, fotografisk bild, film och entreprenörskap.
Kort sagt allt du behöver för att bygga ditt eget varumärke i sociala medier.
Enligt skolan har intresset för inriktningarna varit stort på informationsträffar inför skolvalet.
Missa inte vår reporter Towe Boströms stora granskning av Instagram, där hon lyckades grundlura annonsörer med hjälp av köpta föjare.