Kinesiska näthandelsjätten Alibaba och amerikanska livsmedelskedjan Kroger för tidiga samtal om samarbeten.
Samtalen kommer efter att Alibabas amerikanska konkurrent Amazon i somras tagit sig in i livsmedelssektorn med köpet av Whole Foods.
Enligt personer som tidningen pratat med försöker Alibaba expandera i USA för att konkurrera mer med Amazon på det globala planet.
Kroger, som är USA:s största supermarketkedja, har å sin sida haft svårt att utveckla sin egen onlinehandel och ska ha träffat Alibaba-representanter i Kina nyligen, enligt tidningens källor.
Alibaba har sin egen livsmedelskedja i Kina, Hema Xiansheng, som i praktiken fungerar som distributionscentral och lager, skriver New York Post med hänvisning till en rapport från Goldman Sachs.
"Handlare kan beställa hemleverans från butiken med hjälp av mobilappar och varorna kan levereras på 30 minuter inom 3 kilometer från butiken", stod det i rapporten.
Alla betalningar sker via Alibabas Alipay-app.
Kroger har avböjt att kommentera medan Alibaba endast säger att det för många samtal med potentiella partners över hela världen.