Sök

Kidsbrandstore vill klä dina barn i märkeskläder – nu fyller eEquity på kassan

eEquityKidsBrandStoree-handel

Peter Markstedt och Mikael Arnåsen.

Towe Boström

Towe Boström

Reporter

Kidsbrandstore, som säljer märkeskläder för barn, tar in 60 miljoner kronor från riskkapitalbolaget eEquity.
”Nu måste vi ta nästa steg i vår utveckling", säger vd:n Mikael Arnåsen.

Kidsbrandstore grundades 2011 av Västeråskillarna Mikael Arnåsen och Peter Markstedt, som har en bakgrund som fotbollsspelare i Hammarby och engelska Barnsley. 

Affärsmodellen baserar sig främst på e-handel men företaget har även lanserat fyra fysiska butiker. I sortimentet hittar vi bland annat märken som Ralph Lauren och Gant.

Planen är att investeringen på 60 miljoner kronor nu ska göra det möjligt att fortsätta expandera i Norden, både inom e-handel och fysiska butiker.

Mikael Arnåsen, vd för Kidsbrandstore, säger att de redan tidigare sett stora fördelar med att ha eEquity som ägare.

”Nu måste vi ta nästa steg i vår utveckling och bredda vår räckvidd ytterligare, expandera geografiskt och bli en ledare i flera marknader inom vår nisch”, säger Mikael Arnåsen.

Det är inte första gången som eEquity investerar i Kidsbrandstore – i slutet av 2015 gick man in med 21 miljoner kronor.

Magnus Wiberg, partner på eEquity, säger att de investerar i fortsatt tillväxt för att fortsätta resan mot en försäljning på 500 miljoner kronor inom tre år.

”Vi har imponerats av Kidsbrandstore sedan vi investerade för två år sedan och de har till och med slagit våra aggressiva planer”.

Enligt uppgifterna har omsättningen ökat rejält och beräknas landa på 125 miljoner kronor i år.

"Det är svarta siffror. Vår strategi är att växa bolaget med lönsamhet, men premiera tillväxt", säger Magnus Wiberg. 

I och med investeringen blir eEquity majoritetsägare i Kidsbrandstore. 

Läs mer