Sök

Försäljningsexplosion för Boozt – satte nytt rekord Black Friday-rekord.

Boozt

Foto: press

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Boozt ökade försäljningen med 140 procent under Black Friday, jämfört med förra året.

Från starten på Black Friday i torsdags kväll till sent fredag kväll ökade Boozt.com sin försäljning med 140 procent jämfört med föregående år. Det uppger bolaget i ett pressmeddelande.

Totalt hanterades ordrar från över 90 000 kunder, varav minst 25 000 var nya kunder.

"Detta är fjärde gången vi slår vårt omsättningsrekord sedan Black Friday 2016, vilket visar att vi ser ett fortsatt stort intresse från kunder som efterfrågar prisvärda lyxvaror anpassade för den nordiska marknaden", säger vd Hermann Haraldsson.

Under torsdagen och fredagen ökade trafiken med 84 procent, och antalet besök på hemsidan från nya kunder ökade med 54 procent jämfört med föregående år.

Boozt är noterat på Stockholmsbörsen och har ett börsvärde på drygt 3,7 miljarder kronor.

Läs mer