Sök

Svenska Looklet värvar H&M:s digitala chef Jordan Nasser

Looklet

Jon Mauno Pettersson

Jon Mauno Pettersson

Chefredaktör

Efter 15 år på H&M tar Jordan Nasser nu klivet in i startupvärlden.

Den svenska modestartupen Looklet grundades 2009 och är en tjänst som vill förändra hur modebranschen och e-handelssajter använder sig av bilder på kläder och modeller. Med hjälp av en blandning av mjuk- och hårdvara kan bolaget kombinera separat fotograferade bilder av modeller och plagg till högkvalitativa modebilder anpassade efter e-handlarnas önskemål.

Enligt Looklet processar man över 5.000 modefoton varje dag.

Nu plockar bolaget in Jordan Nasser som ny global marknadschef. Jordan Nasser kommer senast kommer från en position som digital chef på H&M, där han bland annat ansvarade för att ta fram den svenska klädjättens sociala kanaler, appar och mobillösningar.

De senaste två åren har Jordan Nasser dock tagit en paus från arbetandet – men återvänder alltså nu till modevärlden.

Efter att ha tagit en paus från 15 år inom detaljhandeln är jag glad över att vara i ett team med innovativa och kreativa människor som jobbar hårt för att förändra visualiseringen av modebilder. Jag ser fram emot att använda mina tidigare erfarenheter av digital marknadsföring inom Looklet för att öka deras varumärkeskännedom.”, säger Jordan Nasser.

Looklet, som är baserade i Stockholm, har sedan 2014 franska e-handelsjätten Vente-privee som majoritetsägare. Bland kunderna finns en rad amerikanska bolag, bland annat Bluefly, Gilt Groupe, Hudson's Bay, Lord & Taylor och Saks Fifth Avenue.

2014 omsatte bolaget 20,7 miljoner kronor med ett negativt rörelseresultat på 2,88 miljoner kronor.

Läs mer