Att hålla koll på sin hälsa verkar vara hetare än någonsin. Kolla bara på den långa raden av uppstickare inom preventiv hälsa – som vill berätta för oss hur vi mår – som ploppat upp de senaste åren: Spotify-grundaren Daniel Eks Neko Health, techprofilen Julia Elf och Kry-grundaren Johannes Schildts Elfcare och Helsa, signerad av Voi-grundaren Douglas Stark. Och det är bara några av dem. Men att endast hålla koll på sin hälsa är sällan tillräckligt – man måste såklart även göra det tuffa jobbet för att kroppen ska må bra. Ett av bolagen som vill hjälpa svenskar med just detta är Weekly Revolt. Affärsmodellen går ut på att privatpersoner betalar för ett kost- och träningsprogram att följa i två månader, eller för renodlade digitala träningsprogram för bland annat löpning, yoga, hopprep eller styrka. Första gången Breakit rapporterade om företaget, 2023, berättade grundaren Jonathan Hoel att verksamheten gått från att omsätta 1 miljon kronor under det första verksamhetsåret 2020, till att vara uppe på 25 miljoner kronor två år senare, alltså 2022. Hela berättelsen om hur paret tillika grundarduon Jonathan Hoel och Louise Åberg kom igång med bolaget finns att läsa om här. Sedan dess har omsättningen fortsatt öka. Under 2024 landade nettoomsättningen på 49,5 miljoner kronor, ett lyft från 42,2 miljoner kronor 2023. Även rörelseresultatet ökade och uppgick till 1,4 miljoner kronor under 2024, att jämföra med 341.000 kronor året innan. TILLVÄXTEN SAKTAR NED Men den där raketfarten bolaget upplevde under de första åren har klingat av, berättar Jonathan Hoel när Breakit når honom per telefon i början av december. Tillväxten blev även svagare än förväntat inledningsvis under 2025, enligt grundaren, som säger att det har hänt mycket inom bolaget under året som vi snart lämnar bakom oss. “I början av året bestämde vi oss för att försöka skala upp rejält, och bland annat utmana gymkedjorna på allvar. Det är ju många av våra potentiella kunder som köper gymkort i januari, men som har behov som vi kan hjälpa dem uppfylla. Men gymmen är kända och folk tänker direkt på gymkort när man ska ta tag i sin hälsa eller komma i form.” Bolaget bestämde sig för att styra om i marknadsföringen, drog ned på den kortsiktiga annonsbudgeten, alltså som exempelvis meta-annonsering, och la istället i en högre växel för annonser i radio och tv. “Vi drog på för mycket där, vilket ledde till att vi behövde korrigera, och nu har vi en bättre spridning i vår marknadsplan." Så hur kommer det att gå när 2025 summeras? Bättre än i fjol, menar Jonathan Hoel. “Vi förväntar oss en omsättning på omkring 65 miljoner kronor och en vinst på 6 miljoner kronor”, säger han och berättar att siffrorna inte endast kommer att avse 2025. Bolaget ska bryta räkenskapsåret och nästa gång böckerna stängs kommer det alltså att vara för perioden som sträcker sig från början av 2025 till sista april 2026. “Det är en bokföringsteknisk grej, så att de intäkter som kommer från alla som köper våra program i oktober, november och december, men startar i januari, ska synas i rätt år.” Under fjolåret hade bolaget alltså en rörelsemarginal på 2,8 procent. Var du nöjd med det? “Vi har en högmarginalprodukt som inte har några direkta kostnader kopplade till oss som bolag. Vi har medvetet lagt alla pengar på att öka marknadsföringsbudgeten eller på andra rörliga kostnader, och valt att inte fokusera på vinst. Men det ska vi göra nu.” “När vi stänger böckerna i april i vår kommer vi att ha en rörelsemarginal på omkring 10 procent och en ökad omsättning.” ÖVERVÄGER ATT JAGA RISKKAPITAL Hittills har inget kapital plockats in och inga lån tecknats, men det är något som det kan bli ändring på snart. “Vi överväger absolut att ta in kapital under nästa år för att växa mer i Sverige och eventuellt expandera till Norge. Vi är väldigt redo för att trycka på med marknadsföring. Produkten är mogen. Vi behöver bara få in många nya kunder.” “Nu har vi ökat vår varumärkeskännedom till 11 procent. Det är en bra ökning, men det innebär att nästan 90 procent av den svenska befolkningen inte vet vilka vi är.” Weekly Revolt ägs idag till 90 procent av Jolo Holding, som i sin tur ägs av grundarparet. Resterande 10 procent ägs av Future Memories som utvecklar Weekly Revolts tekniska plattform. LÄS MER: Wesports avslöjar priset i noteringen – så hög blir värderingen LÄS MER: Så går det för 53 heta techbolag inom hälsa (och femtech)