Tillsammans med Essence-kollegan Emilia Heidar, som är marknadschef på Essnce, drar grundaren Jonna Gustafsson nu igång ett nytt varumärke: Famoure. Affärsidén är matchande pyjamasar och loungewear till hela familjen. Allt föddes ur en frustration. ”När jag fick min första dotter köpte jag en matchande pyjamas till henne, mig och min man. Men sen när jag ville köpa en ny till henne året efter, eftersom hon växt ur den förra, så fanns det mönstret inte kvar. Så då blev jag bitter över att det inte fanns och hittade en urtvättad i samma mönster på Tradera som jag klickade hem”, säger Jonna Gustafsson till Breakit. Hon fortsätter: “Förra året när jag fick min andra dotter så fanns det bara helt nya pyjamasar som inte matchade min så då kände jag bara att nej, nu tar jag tag i det här och skapar matchande som finns kvar år efter år”. Famoure kommer att lanseras i veckan, och pyjamasarna ska säljas via den egna webbshopen. Men allt är fortfarande så pass nytt att det ännu inte finns något bolag. Kommer ni lägga detta under befintliga bolag? ”Nej, det finns inget bolag än men vi kommer att skapa ett eget med ett eget organisationsnummer där jag och Emilia kommer att vara delägare”. Jonna Gustafssons varumärke Essnce ingår i ett bolag som heter Longlaq AB. Bolaget hade förra året intäkter på 87 miljoner kronor och gjorde ett resultat på 23 miljoner kronor. Longlaq AB ägs i sin helhet av en koncern med namnet Brotsabo i Nässjö AB, i vilket Jonna Gustafsson är vd. Brotsabo ägs till 100 procent av Jonna Gustafsson. När vi intervjuade dig i september hade du nyligen gjort en utdelning på 28 miljoner från Longlaq, har det kapitalet använts för att finansiera denna satsning? ”Nej, det har det inte.” Kommer ni att ta in externt kapital? ”Nej, vi kommer inte ta in något externt.” På frågan om det är teamet bakom Essnce som även kommer att driva det nya bolaget så är svaret nej. “Det här blir ett nytt bolag som kommer att vara helt fristående från Essnce och hur vi sedan bygger det får framtiden utvisa. Jag hade liksom ingen femårsplan när jag drog igång Essnce heller utan vi gör det vi tycker är kul.” [https://cdn.breakit.se/assets/media/images/2c6fb7fc69a8cfbf208ae2ea4536b0fc.png] Emilia Heidar och Jonna Gustafsson tillsammans med familjer. Foto: Press/Montage “VI ÄR JU SMÅLÄNNINGAR” I mitten av november började de teasa om Famoure på sociala medier, och imorgon tisdag är det smygsläpp för att dagen efter släppas brett. Var produceras pyjamasarna? ”I Turkiet. Vi har tagit fram egna mönster och sedan har vi anlitat en produktions-mellanhand som rent praktiskt utfört den. Materialet är en blandning av bambu och bomull." På de första produktbilderna syns Jonna tillsammans med make och döttrar. Och en inlånad bebis. “Vi är ju smålänningar så vi vill hålla nere kostnaderna. Vi har plåtat med våra mobiler istället för att anlita en dyr fotograf.” Hur ser planen ut för framtiden? ”Vi kommer köra på det här spåret med att man ska kunna matcha. Men det är ju inte bara den klassiska familjen utan det ska ju även passa för de som vill kunna matcha med andra mer än bara ens faktiska familj”. ”Jag är ju en core-kund i alla mina bolag. Vi är formade utifrån vad kunderna vill ha. Min målsättning är att skapa något efter behov.” Prisspannet? ”Vi vill kunna erbjuda ett så bra pris som möjligt. En body för baby kommer kosta 299 kronor och för kids, skjorta och byxa 399 kronor och sen för vuxna kommer man kunna köpa byxa och skjorta separat, där skjortan ligger på 399 kronor och byxan 299 kronor.” LÄS MER: Nu delar Essnce ut 28 miljoner: "Jag ska inte göra någon exit"