Cheffelo, som bland annat äger Linas matkasse, ökade nettoomsättningen med 23,3 procent till drygt 266 miljoner kronor under det tredje kvartalet 2025. “Detta är den högsta kvartalsvisa tillväxten sedan börsnoteringen i mars 2021, drivet av en 64 procentig ökning i kundanskaffning”, skriver bolaget i rapporten och tillägger att försäljningen av matkassar brukar minska under det tredje kvartalet i och med att kunder pausar sina abonnemang under sommarledigheten. Rörelseförlusten landade på drygt 5 miljoner kronor, vilket kan jämföras med en förlust på 17 miljoner under motsvarande kvartal förra året. ”Den ökade takten i kundanskaffning och vår starka operativa leverans har överträffat våra förväntningar. Med stark fart in i årets sista kvartal förväntar vi oss att avsluta året på topp”, säger Walker Kinman i vd-ordet. I slutet av september gick Cheffelo ut med nya finansiella mål. Det tidigare målet var att omsättningstillväxten skulle ligga på mellan 6 och 8 procent och nå 1,2 miljarder kronor 2026. De nya målen är en tillväxt på mellan 7 och 9 procent och en omsättning på 1,5 miljarder i omsättning 2028. LÄS MER: Matkassarna höjer ribban – mot 1,5 miljard och ökad vinst