Han är världsstjärna och har spelat på de allra största arenorna. De är ett svenskt bolag som framförallt har gjort sig kända för sina massagepistoler. Kanske inte det mest givna samarbetet men nu lanserar Álvaro Morata, den spanske landslagsspelaren i fotboll, tillsammans med svenska Flowlife ett par nya glasögon. Det handlar naturligtvis inga om några vanliga glasögon utan de skam precis Flowlifes övriga produkter, främja återhämtning. Glasögonen kommer i två olika varianter, en med gula linser och en med röda linser. Tanken med båda är att de ska stänga ute störande ljus och främja återhämtningen. "Under min karriär har jag lärt mig att prestation inte bara handlar om träning – det handlar om återhämtning, balans och att lyssna på kroppen”, säger Álvaro Morata i ett pressmeddelande. Flowlife och Morata stötte första gången på varandra i Milano, där spelaren provade en fotmassageapparat. Utifrån det har samarbetet vuxit fram. "Vårt möte med Álvaro började som en delad reflektion kring något större än sport: hur vi tar hand om oss själva”, säger Lucas Wasniewski, vd på Flowlife. Det utvecklades till den gemensamma insikten om att verklig prestation bygger på återhämtning, balans och omsorg om kroppen.” Flowlife omsatte 47,1 miljoner kronor och gjorde en vinst på 2,6 miljoner kronor. LÄS MER: Fotbollsprofilen Lucas Bergvall går in i Prac: “Något som jag vill stå för”