När Ani Jewels lanserades för tre år sen rusade omsättningen snabbt och miljonerna rasade in. Kanske inte så konstigt när grundarna heter Lovisa Worge och framförallt Bianca Ingrosso. Den sistnämnde är som bekant Sveriges största influencer och har flera bolagssuccér bakom sig. Till en början blev det samma sak med Ani Jewels. Men förra året hände något. Omsättningen föll och bolaget vände till minus. “Fjolåret var ett omställningsår och vi fick dra i handbromsen”, sa vd Camilla Wenghol i en intervju med Breakit om året. Men kan det här vara vändingen? Nu lanserar nämligen Ani Jewels för första gången en klocka. “Det här är resultatet av en lång tids arbete där varje detalj har testats och justerats tills det känts helt rätt”, säger Lovisa Worge i ett pressmeddelande. “Vi ville skapa en klocka med samma känsla av kvalitet och hantverk som våra smycken – en produkt som håller över tid och känns lika självklar idag som om tio år." Förra året landade omsättningen i Ani Jewels på 21,3 miljoner kronor med en förlust på 4,6 miljoner kronor. LÄS MER: Anis klocka anklagas för att vara Cartier-kopia – Bianca Ingrosso: “Vi inspireras” LÄS MER: MATILDA ANDERSSON: Det är jättejobbigt att få kritik – men tyvärr måste ni svara ändå