Hur är det egentligen att basa över Bianca Ingrosso och Lovisa Worge? En som vet är Camilla Tullberg Wengholm som blev vd för influencerduons smyckesbolag Ani Jewels sommaren 2024. Dessförinnan hade hon bland annat jobbat på H&M. “Jag har tidigare jobbat i storbolag och det är väldigt stor skillnad från det. Bianca och Lovisa har ju sina karriärer och sina andra bolag – och det kan ju vara utmanande ibland. Men det är nog som att jobba med vilken entreprenör som helst – det är stökigt ibland och med många olika engagemang”, sa Camilla Tullberg Wengholm på scen på Breakits event Ecom Day tidigare i veckan. “Det är en bergochdalbana”, fortsatte hon sin uppriktiga beskrivning. Ani Jewels lanserades våren 2022 och kom snabbt upp i många miljoner i omsättning. Men tillväxten gick nästan för snabbt, och det saknades processer och rutiner i bolaget, beskrev Camilla Tullberg Wengholm som fick medhåll av Lovisa Worge. Förra året blev ett omställningsår, och Anis vd beskrev i en intervju med Breakit för några månader sedan hur hon dragit i bromsen. 2024 slutade med en rörelseförlust på cirka 5 miljoner kronor, och under det här året har arbetet med att hitta tillbaka till lönsamhet fortsatt. “Nu känns det som att vi ser ljuset i tunneln. Sedan är klart att det fortfarande finns utmaningar”, vittnade Lovisa Worge. [https://cdn.breakit.se/assets/media/images/e09dd2331636e56803e232b337509501.jpeg] Anis Lovisa Worge och Camilla Tullberg Wengholm på plats på Breakit E-com Day. Foto: Jonas Borg FRUKTKORGEN SPARADES BORT Camilla Tullberg Wengholm berättade att ledningen har vridit och vänt på alla kostnadsposter under det senaste året. Till och med kontorets fruktkorg åkte ut i processen. “Affärsmodellen ser fin ut. Nu måste vi öka volymerna bara. Nästa år kommer det att vara ännu mer fokus på volymökningen, men samtidigt ska vi hålla fast i kostnadsstrukturen som vi har satt nu”, sa Camilla Tullberg Wengholm. Hon betonade att det kan ta lite tid innan åtgärderna biter, och mycket hänger på årets två, tre sista månader där mycket av försäljningen ligger. Noterbart är även att Ani nyligen berättade att bolagets smycken nu finns i Hallbergs Gulds 34 fysiska butiker i Sverige – ett steg i att få ut produkterna i fler och bredare kanaler. “Vi är på god väg”, sammanfattade Camilla Tullberg Wengholm läget för bolaget. Ett annat arbete under de två senaste åren har varit att hitta en långsiktigt rätt position för varumärket och produkterna – och samtidigt att göra sig mer oberoende av de två grundarna. “Vi vill att bolaget ska kunna stå på egna ben, utan våra namn. Där är vi inte idag. Men planen på fem år eller så är att bolaget ska klara sig utan namnen Lovisa och Bianca”, sa Lovisa Worge. LYSSNA: Lovisa Worge talar ut: Ambitioner, affärer och bygga Ani med Bianca Ingrosso