Spotify har varit en succéhistoria nästan sedan start och för oss lite äldre är det helt otroligt att man kan gå runt med hela världens musik på fickan. Men Spotify har velat ge sig på fler saker än musik. Förutom en misslyckad tv-satsning har de lyckats ganska bra med både poddar och, i alla fall till viss del, böcker. Nu tar de ytterligare ett steg och lanserar meddelanden i appen. Tanken är att användarna ska kunna dela sin favoritmusik och favoritpoddar direkt i appen istället för att behöva gå en omväg via en meddelandeapp. ”Vårt mål är att ge användarna det de vill ha och göra dessa ögonblick av kontakt mer smidiga och enkla i Spotify-appen", skriver bolaget i ett pressmeddelande. Värt att notera att i samband med att Spotify berättade att de höjer priset i helgen sa affärschefen Alex Norström att prishöjningar skulle komma med nya funktioner. Tjänsten rullas ut i nästa vecka för användare över 16 år och kommer finnas både för gratisanvändare och betalande användare. Exakt vilka marknader som kommer att få den nya funktionen framgår inte i pressmeddelandet. LÄS MER: Spotify flaggar för höjda priser – igen: “Del av vår verktygslåda”