Det är i ett inlägg på Linkedin, som publicerades under tisdagskvällen, som Sebastian Siemiatkowski bjuder på en intressant inblick i Klarnas interna arbete att stegvis ersätta fler och fler externa SaaS-tjänster. Redan sedan tidigare har Klarna avslutat samarbeten med bland andra Salesforce och nu har turen kommit till den australiensiska jätten Atlassian, grundat av Mike Cannon-Brookes och Scott Farquhar och noterat på Nasdaq-börsen. “Jag gillar verkligen grundarna, bra killar, så jag vill säga det här på ett fint sätt men deras mjukvara gillar jag inte lika mycket”, skriver Sebastian Siemiatkowski och slår fast att Atlassians båda plattformar Jira och Bitbucket slängs ut från Klarna: “Ni ska ut”, konstaterar Sebastian Siemiatkowski nöjt i sitt inlägg. Sedan förklarar han att systemen har blivit för komplexa i ambitionen att passa alla kunder och att det idag krävs dyra konsulter för att bemästra dem. Nu har Klarna byggt egna lösningar som, enligt Klarna-chefen, funkar mycket bättre. Han påtalar också att arbetet med att ta fram systemen bara tog två veckor för Klarnas team.