Fredagens rapport visar att BHG, som har en rad olika butiker inom temat hemförbättring, lyckas hålla i trenden med tillväxt för tredje kvartalet i rad. Under andra kvartalet omsatte BHG 2,7 miljarder kronor, en ökning med 1,1 procent. Ökningen drevs främst av en organisk tillväxt på 5,4 procent. Den justerade ebit-marginalen förbättrades till 4,3 procent (3,6 procent motsvarande period i fjol) och landade på drygt 118 miljoner kronor. Kassaflödet stärktes till 363 miljoner kronor. ”Den positiva försäljningsutvecklingen betyder att vi nu har uppnått tillväxt de senaste tre kvartalen. Med stöd av tillgänglig marknadsdata bedömer vi att vi tagit marknadsandelar. Samtidigt förbättrar vi lönsamheten för sjunde kvartalet i rad jämfört med föregående år”, skriver vd Gustaf Öhrn i rapporten. Hårda siffror från rapporten (1 april-30 juni): * Nettoomsättning: 2,7 miljarder kronor * Organisk tillväxt: 5,4 procent * Justerat bruttoresultat: 689 miljoner kronor * Justerad bruttomarginal: 25,1 procent * Justerad ebit: 118 miljoner kronor (99 miljoner kronor motsvarande period i fjol) * Justerad ebit-marginal: 4,3 procent (3,6 procent) * Kassaflöde från rörelsen: 363 miljoner kronor (327 miljoner kronor) * Resultat per aktie före utspädning: 0,42 kronor (-0,57 kronor) Vill du ha full koll på de senaste trenderna inom e-handel – och samtidigt nätverka med branschens vassaste aktörer? Då får du inte missa Breakit E-com Day den 24 september i Stockholm. Säkra din plats här!