Sminkjätten från Dalarna fortsätter öka. Vi har tagit oss en titt på den färska delårsrapporten för andra kvartalet i år. Här är några nedslag från rapporten: * Nettoomsättningen ökade med 6,8 procent till 939 miljoner kronor * Rörelseresultatet (ebit) landade på 31,7 miljoner kronor och kan jämföras med 16,8 miljoner under motsvarande kvartal i fjol * Ebit-marginalen blev 3,4 procent för perioden. Motsvarande period förra året var den 1,9 procent. “Våra nordiska och europeiska verksamheter visar fortsatt god lönsamhet i linje med föregående kvartal. I en krävande marknad har vi lyckats förbli konkurrenskraftiga, växa effektivt och skydda vår lönsamhet”, skriver vd:n Rickard Lyko i rapporten. Sett till de senaste tolv månaderna har försäljningen av Lykos egna varumärken vuxit till 7,8 procent av den totala försäljningen. Lyko jobbar med att expandera sitt automatiserade lager, vilket behövs i nuläget, enligt vd:n. “De höga volymerna har pressat vår nuvarande lagerkapacitet”, skriver han. Vill du ha full koll på de senaste trenderna inom e-handel – och samtidigt nätverka med branschens vassaste aktörer? Då får du inte missa Breakit E-com Day den 24 september i Stockholm. Säkra din plats här!