Vid det här laget är det inte särskilt ovanligt att influencers startar bolag och säljer produkter under det egna varumärket. Lisa Olsson, med över 400.000 följare på Instagram, är en av dem. Hon drog igång sitt smyckesbolag Nootka under 2018, och har sedan dess tagit fram smycken i återvunnet silver och guld. När Breakit senast rapporterade om bolaget, för ungefär ett år sedan, stod det klart att bolaget vände till vinst. Men nu, när ytterligare ett år har passerat och Nootka stängt böckerna för 2024, visar det sig att förlusten återigen är ett faktum. Nettoomsättningen uppgick under fjolåret till 3,1 miljoner kronor, ett lite lyft från 2,8 miljoner kronor året innan. Rörelseresultatet minskade till minus 87.000 kronor under 2024, att jämföra med 27.000 kronor under 2023. Även på sista raden landar förlusten på cirka 87.000, ett tapp från 28.000 året innan. I verksamhetsberättelsen nämns ett samarbete med svenska modebolaget Dagmar och ett med KaDeWe i Berlin som väsentliga händelser under året. Breakit har sökt Lisa Olsson. LÄS MER: Daniel Wellington gjorde miljardförlust – nu har han vänt på den gamla klocksuccén LÄS MER: Lovisa Worges och Bianca Ingrossos smyckesbolag Ani Jewels tappar: “Ett omställningsår” Få de senaste nyheterna före alla andra – följ Breakits kostnadsfria nyhetsbrev!