Babytech-bolaget Baby Journey grundades 2021 av influencern och entreprenören Michaela Forni, hennes man Damon Foroozesh och brorsan Timothy Forni – och har varit lönsamt sedan start.
Samma år fick bolaget in Länsförsäkringar som delägare, när försäkringsjätten gick in med 25 miljoner kronor i en affär som värderade Baby Journey till 325 miljoner kronor.
Bolagets app låter föräldrar följa sina barns utveckling, från graviditeten till dess att barnet är fem år gammalt. Men förra året breddades även verksamheten då Baby Journey även blev en byrå som tar uppdrag inom influencer marketing, PR och event.
Nu är målet att expandera globalt och därför kliver Michaela Forni, efter två graviditeter och föräldraledigheter, in som vd.
“Mina egna erfarenheter som mamma har gett mig ett ännu starkare driv att förbättra upplevelsen för gravida och föräldrar i Baby Journey. Vi har en tydlig vision om att skapa den mest innovativa och engagerande plattformen för föräldraskap”, säger medgrundaren i ett pressmeddelande.
Baby Journey finns idag i Sverige, Danmark, Norge, Storbritannien och Tyskland. Enligt den senast tillgängliga årsredovisning omsatte bolaget 20 miljoner kronor 2023, vilket kan jämföras med 15,6 miljoner 2022.
Resultatet var då fortsatt positivt, men minskade från 2,8 miljoner kronor 2022 till 2,4 miljoner kronor 2023.
LÄS MER: Femtech-bolagen som vill förbättra kvinnohälsa (siffrorna, grundarna, ägarna)