Sök

Second hand-kriget – de slåss om marknaden när efterfrågan rusar: "Perfekt storm”

SellpyPlickAppar

På bilden ser ni: Kristin Skogen Lund (koncernchef Schibsted), Björn Påhlman Spenger (e-handelsexpert), Jimmy Heibert (grundare, Plick), Michael Arnör (grundare, Sellpy), Emma Lindgren (digital expert, Svea Bank).

Julia Lundin

Julia Lundin

Reporter

Att handla second hand har blivit en statussymbol och en mängd nya uppstickare lanseras som vill serva kunderna. Men det finns stora utmaningar med att få affären att flyga.

Vilka är de viktigaste spelarna – och vad kommer hända framöver?

✔️ E-handelsexperter och investerare om läget just nu
✔️ Nya viktiga lagkraven – som tvingar aktörer jobba med second hand
✔️ Möjligheterna för konsolidering
✔️ Kritiken mot plattformarna

  • Pris från
  • 349 kr
  • /månad

Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!

Genom att fylla i din mejl och klicka på knappen samtycker du till att Breakit sparar din e-postadress. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

Tillgång till alla artiklar

Få det senaste först

Bli en del av vår community

  • Tillgång till alla artiklar
  • Få det senaste först
  • Bli en del av vår community

Läs mer