Sök

Wehype hjälper företag att annonsera mot gamers – visar brutal ökning: “Vi ser inga tecken på att sakta ner”

Wehypespelbranscheninfluencers
Wehypes grundare: Gustaf Smith, Emil Smith och Robin Åström. Foto: Press

Wehypes grundare: Gustaf Smith, Emil Smith och Robin Åström. Foto: Press

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Wehype valde att satsa allt på influencers inom gaming – ett beslut som ser ut att ha lönat sig. Uppsala-bolaget ökade nämligen intäkterna med 300 procent i fjol och visar dessutom upp svarta siffror.

Vd:n Robin Åström ser inte heller några tecken på att sakta ned det kommande året.
“Snarare växa ännu snabbare och det gör vi just nu”, säger han.

  • Pris från
  • 349 kr
  • /månad

Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!

Genom att fylla i din mejl och klicka på knappen samtycker du till att Breakit sparar din e-postadress. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

Tillgång till alla artiklar

Få det senaste först

Bli en del av vår community

  • Tillgång till alla artiklar
  • Få det senaste först
  • Bli en del av vår community

Läs mer