Jiroy vill samla alla rea-varor på ett och samma ställe: "Vi har kämpat"

Jiroy

JImi Tadi ochJohan Wolfbrandt, vd på Precis Digital Göteborg. Foto: Press

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Göteborgsbolaget Jiroy satsar på att samla alla e-handlare under samma sajt för att erbjuda ett enklare sätt att för kunderna att ta del av rea-erbjudanden.
“Vi har kämpat i ett och ett halvt år med tekniken som kan möjliggöra den här tjänsten".

Det svenska techbolaget Jiroy har tagit fram en marknadsplats som ska samla alla rea-, fynd- och kampanjvaror på en och samma plats. Något som medgrundaren och vd:n Jimi Tadi menar ska erbjuda svenskarna ett nytt sätt att shoppa på rea – samtidigt som butikerna lättare når ut med sina reor.

“Tidigare har det funnits otroligt många reaperioder och alla handlare jobbar i sina egna stuprör. Nu är första gången som vi har fått alla att kunna samlas under ett och samma tak, vilket förenklar för konsumenten och handlaren”, berättar grundaren.

Jiroy grundades 2020 av Jimi Tadi och Roy Josefsson men det var först under andra kvartalet i år som tjänsten lanserades. Enligt bolaget själva har de redan knutit till sig 260 olika företag på plattformen och genererat totalt 600.000 kronor i försäljning utan någon egen marknadsföring. Butiker som Indiska, Cervera och Åhléns finns representerade bland handlarna.

“Vi har kämpat i ett och ett halvt år med tekniken som kan möjliggöra den här tjänsten. Men nu har vi fått en väldigt bra traction och kontinuerlig tillväxt”, säger Jimi Tadi.

Enkelt förklarat gör sajten det möjligt för kunderna att söka och sortera på erbjudanden i olika kategorier, för att sedan slussas vidare till den butik som säljer varan. 

Jiroy var också ett av bolagen som deltog i Breakits och Blings initiativ Shift. Jimi Tadi berättar också att bolaget har varit uppvaktade men att de har haft svårt att hitta rätt investerare till bolaget. 

“För bolaget är det väldigt viktigt att hitta rätt delägare att ha med oss på den här resan. Shift gav oss ett erkännande och nya kontaktytor. Vilket är lika mycket värt som externt kapital.”

Han berättar också att bolaget istället har ingått ett partnerskap med den digitala marknadsföringsbyrån Precis Digital. Något som ska ge Jiroy tillgång till spetskompetens inom marknadsföring i bolaget. Vilket gör att han ser fram emot att kunna gasa på snabbare framåt.

Jiroy tog sig inte hela vägen till finalen i Shift, men det gjorde de här bolagen. Se dem pitcha sin idé för några av Sveriges vassaste investerare.
 

 

Läs mer