Medieprofilens bolag ökar – “Största fokus är att växa i Storbritannien”

Redgert CommsPRKommunikation

Daniel Redgert. Foto: Victor Enberg/Dobb 2.0

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Vill erbjuda mer än bara marknadsföring.

Medieprofilen Daniel Redgert, som tidigare främst var känd som influencer och poddare, driver sedan några år tillbaka det egna bolaget Redgert Comms, en byrå som jobbar med marknadsföring, affärsutveckling och digitalisering av bolag. 

Och bolaget växer snabbt. Den senaste årsredovisningen på Bolagsverket visar att Daniel Redgerts bolag omsatte 20,2 miljoner under räkenskapsåret som slutade i augusti 2020. Vilket kan jämföras med omsättningen på 11,8 miljoner kronor året innan. 

Resultatet landade samtidigt på cirka 1,1 miljoner kronor. 

När Daniel Redgert gästade Breakit Live passade han också på att avslöja hur det går för bolaget just nu. Där tillväxten ser ut att bli bra i år också.

“Vi räknar med att omsätta cirka 35 miljoner i Sverige i år och sen ytterligare några miljoner i det brittiska bolaget”, säger han till Breakit utan att uppge något resultat. 

Anledningen till tillväxten är enligt Daniel Redgert att man satsat på mer än bara marknadsföringen.

“Istället för att bara erbjuda PR så tillhandahåller vi allt som den typ av bolag som Breakit bevakar behöver, vilket inkluderar bland annat performance och influencer marketing, material till annonsering och sociala medier och utveckling av webbsidor. Och när de är kunderna är väletablerade i Sverige följer vi med dem utomlands”, säger han.

Vad är fokus nu?

“Största fokus är att växa i Storbritannien, där har vi precis signat Oatlys gamla kontorslokaler. Även om vi från våra nuvarande kontor jobbar mot USA, Norge, Kanada, Tyskland och Brasilien är ambitionen att etablera fysiska kontor på så många av dessa marknader som möjligt. Närmast i tiden blir nog USA.”

Läs mer