Så går det för Jocke & Jonna

Jocke och Jonna AB Sociala medier
Så går det för Jocke & Jonna

Joakim och Jonna Lundell. Foto: Fredrik Sandberg / TT /

Towe Boström

Reporter

Jocke & Jonna fortsätter att tälja guld.

Radarparet Joakim och Jonna Lundell är två av Sveriges största influencers med närmare 1 miljon följare på Youtube. De har byggt upp ekonomiskt starka varumärken under de senaste åren och syns i dag såväl i såväl traditionella som sociala medier.

Nu kan vi se hur mycket pengar paret drog in under förra året, genom sitt bolag Jocke & Jonna AB som precis lämnat in sin årsredovisning. Enligt verksamhetsbeskrivningen sysslar bolaget bland annat med tv-och musikproduktion, försäljning av reklam i sociala medier och onlineförsäljning av kläder och smycken. 

Under förra året omsatte Jocke & Jonna AB 11,5 miljoner kronor, i linje med omsättningen på 11,2 miljoner under 2018. Årets resultat sjunker ett litet snäpp, från 1,7 miljoner kronor till 1,6 miljoner. 

Bolaget har tre anställda och den totala kostnaden för personalen uppgick  till 1,8 miljoner kronor under förra året. I slutet av året fanns 2,3 miljoner kronor kvar i kassan. 

Vi har tidigare rapporterat om att Jocke & Jonnas köp av en storslagen villa i Norrköping rönt stor uppmärksamhet. Villan är köpt genom Jocke & Jonna AB och i redovisningen uppges bolaget ha ägt anläggningstillgångar till ett värde av 14,3 miljoner kronor under 2019, varav 8,8 miljoner utgjordes av byggnader och mark. 

Paret är för stunden aktuella med sitt TV-program "Lundellhuset – Sveriges lyxigaste husbygge" där de renoverar sitt hus. 

"Om vi inte tjänar på det så går vi i alla fall plus minus noll", har Jonna Lundell sagt, enligt Expressen. 

Jocke & Jonnas manager, Stefan Hallgren på skivbolaget Ninetone, har tidigare delat sina bästa tips för att bli framgångsrik på Youtube. 

 

Läs mer

Kändisarnas nya extraknäck – så mycket drar hajpade Memmo in

Alla har förfasats över algoritmen – nu förklarar Instagram-chefen

Jocke & Jonna köpte drömvillan på bolaget – hyr ut den till sig själva

Läs fler artiklar
LÄS MER