Kurs i growth marketing – diplomerad efter fyra kurstillfällen

Breakit Breakit Crash Course growth marketing
Kurs i growth marketing – diplomerad efter fyra kurstillfällen

Kursledare Erik Modig.

Breakit

I denna onlineutbildning lär du dig grunderna i kundresan och digital marknadsföring. Kursledare är Erik Modig, expert på kommunikation och kundpsykologi och en av Sveriges främsta inom marknadsföring.

Nytt tillfälle med start 8 februari 2021! Anmäl dig till kursen här – platserna är begränsade!

Du som som går kursen kommer att få kunskaper inom kundpsykologi, varumärken, kommunikation och arbetssätt.

”Vanligtvis kanske man går utbildningar inom en av delarna, vilket gör att det finns en risk att de inte riktigt hänger ihop", säger Erik Modig som utöver att vara kursledare även är ekonomie doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, samt en av Sveriges främsta experter kring kundpsykologi, marknadsstrategi och kommunikation.

"Här får du möjligheten att länka samman kundpsykologin med varumärkesstrategin och kommunikationsstrategin", säger han.

Finns två risker

Erik Modig säger att många vill bli bättre på digital kommunikation, men missar att det är förståelsen av kundpsykologi och skapandet av ett tydligt varumärke som först lägget grunden för att lyckas. 

Han förklarar att det finns två risker att se upp med:

”Antingen att man ser ett varumärke enbart som sitt företagsnamn, logga eller grafisk identitet. Då missar man möjligheten att verkligen fylla varumärket med känslor och unika egenskaper som kan driva försäljning”, säger Erik Modig.

Den andra fallgropen är att fokusera så mycket på den strategiska biten att varumärken förlorar sin själ.

”Då skapar man ett varumärke som ser bra ut i en presentation och som går att länka till försäljning, men är så tråkigt att ingen är intresserad av det. Möjligheterna uppstår när man lyckas få ett varumärke att både driva försäljning och inspirera till intressant kommunikation som förmedlar varumärkets identitet”.

Den digitala kursen startar i slutet av maj och består av fyra olika tillfällen. Den är skräddarsydd för tillväxtbolag. Du som fullföljer kursens alla delar får ett diplom och kan kalla sig diplomerad growth marketer.

Anmäl dig här direkt – platserna är begränsade!

Läs fler artiklar
LÄS MER