Boappa tar in 4 miljoner till sin bostadsapp: "Trenden är tydlig"

Boappa Bostad
Boappa tar in 4 miljoner till sin bostadsapp: "Trenden är tydlig"

Foto: Press

Tobias Blixt

Reporter

Den svenska bostadsappen Boappa vill digitalisera tjänster för bostadsrättsföreningar.

Nu har bolaget bakom appen plockat in 4 miljoner kronor i riskkapital med syfte att investera i ett marknadsteam samt hitta intäkter.

Det meddelar de i ett pressmeddelande.

Appen används främst för att bostadsrättsstyrelser ska kunna kommunicera viktig information till medlemmarna.

Bolaget säger sig idag ha över 1.500 bostadsrättsföreningar och samfälligheter anslutna till appen.

“Det är ingen tvekan om att vi människor vill ha ett umgänge och känna en samhörighet med andra. Samtidigt är vi alldeles för skygga för att själva ta kontakt vilket har resulterat i en mängd appar för dejting, vänskap och andra nätverk de senaste åren. Trenden är tydlig, tack vare teknik sänker vi tröskeln för att nätverka och skapa nya möten och kunskapsutbyten”, säger Boappas vd Mats Isenberg i pressmeddelandet.

Går också att köpa tjänster via appen

Utöver själva kommunikationstjänsten kan appen även användas för att köpa tjänster och produkter. Exempelvis hämtning av skräp.

Bland investerarna som nu satsar på Boappas tjänst finns bland andra Daniel Pilotti, grundare av Ryska Posten, Johan Karlsson, vd på Slättö, Carl-Magnus Hallberg, managing mirector EQT Digital och Jesper Laursen, grundare av Scandinavian Homes.

“I en intensiv vardag är det viktigt för mig att lägga tid på det och dem som jag bryr mig om. Allt som möjliggör detta uppskattar jag. Boappa förenklar och förenar och jag är övertygad om att det kommer att vara lika viktigt idag som imorgon” säger Jesper Laursen.

Årsredovisningen för 2018 visade att Boappas nettoomsättning låg på 38.000 kronor, med ett minusresultat på 860.000 kronor. 

Läs fler artiklar
LÄS MER