Sök

Red Flag får in Aggregate media som ny ägare

Aggregate mediaRed Flagfintech

Michael Pawlo, vd Red Flag och Patrik Rosén, vd Aggregate Media. Foto: Press

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

Webbredaktör

Ska dra igång en rejäl marknadsföringskampanj.

Red Flag vill göra livet lättare för småföretagare och fungerar ungefär som en digital ekonomichef. Bolagets lösning ska bland annat automatiskt ta hand om deklarationer, skatteinbetalningar, bokslut och årsredovisningar. 

Bakom Red Flag ligger Mikael Pawlo, mest känd som grundare av spelbolaget Mr Green, Mattias Söderhielm och Niklas Derouche. Så sent som i februari genomförde man en nyemission och tog in 17 miljoner kronor från bland annat Unibet-grundaren Anders Ströms investmentbolag Veralda och techinvesteraren Staffan Persson.

Nu tar Red Flag in ytterligare 5 miljoner, den här gången från Aggregate Media. Bolaget värderas till 217 miljoner kronor vid transaktionen.

Affären går till så att Red Flag byter aktier i bolaget mot annonsutrymme via Aggregate Medias kanaler.

Planen nu är att dra igång en rejäl marknadsföringskampanj. Annonser kommer bland annat synas på bussar och tåg.

"Jag har samarbetat med Aggregate Media i tidigare projekt och haft fantastiskt utfall så vår förhoppning är ett liknande resultat denna gång," säger Mikael Pawlo, vd på Red Flag. 

Aggregate Media är också nöjda med investeringen.

"Vi har valt att investera i Red Flag för att de har en unik kombination av välutvecklad digitaliserad produkt i en eftersatt bransch och ett starkt team av bevisade entreprenörer," säger Patrik Rosén, vd på Aggregate Media.

Läs mer