Sök

H&M lanserar ny Afound-butik – största satsningen hittills

H&MAfoundKläder

Foto: Press

Towe Boström

Towe Boström

Reporter

Större ytor och barnkläder i nya butiken.

I början av sommaren lanserade H&M sin nya outlet-satsning Afound. I butiker, och på nätet, kan kunderna shoppa välkända varumärken till nedsatt pris.

Nu står det klart att Afound öppnar sin tredje, och hittills största, butik i Skärholmen Centrum i Stockholm under nästa vecka. Satsningen sträcker sig över 1500 kvadratmeter fördelat på två plan och erbjuder även barnkläder. 

Mattias Ekberg, kreativ chef på Afound, säger att grundidén varit att skapa en nytänkande marknadsplats.

”Vi har lagt ned stort fokus på upplevelsen i både fysisk och digital butik. Vissa skulle kanske kalla oss en outlet medan vår vision är att kunden ska mötas av ett style and dealhunting paradise”, säger Mattias Ekberg.

Afound finns tidigare i Stockholm och Malmö men ska lanseras på fler platser i landet, bland annat Göteborg, Kristianstad och Kista.

H&M har den senaste tiden varit hårt pressade på aktiemarknaden och Afound är en av flera satsningen som måste ge positiva resultat för att aktien ska lyfta igen. Hittills i år har H&M-aktien gått ned med 24 procent. Sedan toppnoteringen i februari 2015 har aktien gått ned med över 64 procent.

Läs mer