Sök

Clas Ohlsons onlineförsäljning ökade kraftigt

Clas Ohlsone-handel

Lotta Lyrå, vd Clas Ohlson. Foto: Press

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Prylkedjans onlineförsäljning ökade kraftigt i april.

Hemfixarkedjan Clas Ohlsons försäljning i april steg med 10 procent till 581 miljoner kronor.  

Bolaget meddelar också onlineförsäljning, vilken under månaden ökade 64 procent till 29 miljoner kronor.

Jämfört med april månad förra året har butiksbeståndet ökat med 13 butiker och Clas Ohlson har nu 229 butiker.

"I fjärde kvartalet har vi haft fullt fokus på att utveckla vår kundbas och har som en konsekvens under kvartalet gjort omfattande kommersiella satsningar och har investerat framförallt i vår prisposition gentemot kund," , säger Lotta Lyrå, vd och koncernchef på Clas Ohlson.
"Detta har bidragit till en fortsatt god försäljningstillväxt under april månad och en särskilt stark tillväxt online."

Förutom kommersiella satsningar har framtagandet av bolaget strategi kostat cirka 10 miljoner kronor.

I början av december köpte Clas Ohlson in sig i matjätten Mathem och i förra veckan berättade kedjan att den skull dra i gång en tjänst för småfix i hemmet.

 

Läs mer