Nordic Tech House och Isabella Löwengrip går in i Fitness Collection

Breakit - Nordic Tech House och Isabella Löwengrip går in i Fitness Collection
Jon Wahlqvist
Jon Wahlqvist
Webbredaktör

Isabella Löwengrips nya satsning Nordic Tech House gör sin allra första investering.
"Vi kommer verkligen kunna göra skillnad och bli den kompletterande pusselbiten", säger hon.

Jon Wahlqvist
Jon Wahlqvist
Webbredaktör

Isabella Löwengrip har de senaste åren byggt upp en framgångsrik affär kring bland annat sitt alias Blondinbella. I dag styr entreprenörsprofilen en mångmiljonkoncern bestående av varumärken som skönhetsmärket Löwengrip Care & Color och det egna investeringsbolaget Löwengrip Invest.

Nyligen startade Löwengrip dessutom startupfabriken Nordic Tech House.

Nu står det klart att Löwengrip, via Nordic Tech House, blir delägare i tränings- och hälsobolaget Fitness Collection. Bolaget samlar över 120 träningsstudios i ett medlemskap. Via Fitness Collection app kan man sedan boka in en mängd olika träningsformer.

"Jag har alltid haft svårt att hålla mig till en träningsform och tröttnar snabbt. Detta är perfekt för mig för att hålla motivationen uppe”, säger Isabella Löwengrip i en kommentar.

Investeringen innebär bland annat att Löwengrip kommer att marknasföra Fitness Collection via sin blogg, som är en av Sveriges största.

Malin Torstensson, vd på Fitness Collection, kommenterar sin nya delägare:

”Vi är otroligt glada över vårt partnerskap med Nordic Tech House och är övertygade om att detta kommer att stärka vår marknadsledande position i Sverige. Isabella Löwengrip är en framgångsrik entreprenör med erfarenhet av att både bygga och investera i snabbväxande bolag. Det är extra roligt att samarbeta då Isabellas målgrupp överlappar vår medlemsbas. Vi ser framemot att stärka vår marknadsledande roll tillsammans med Isabella och resten av teamet i Nordic Tech House”, säger Malin Torstensson, vd på FitnessCollection.

Förra hösten fick Fitnesscollection in 7 miljoner kronor i riskkapital. Bolaget har även tagit in ytterligare 10 miljoner kronor från Aggregate Media, vars modell bygger på att byta medieutrymme och annonsplatser mot aktier.

Löwengrip har tidigare berättat att Nordic Tech House är “som en startupfabrik”.

Läs fler artiklar

På breakit.se sparar vi information om ditt besök i kakor. Se vår policy.

OK
Läs nästa artikel