Sök

Rivstart för Therése Lindgrens Indy Beauty – "Glad och tacksam"

Indy beautyinfluencersSkönhet

Therese Lindgren. Foto: Press

Towe Boström

Towe Boström

Reporter

Profilens veganska satsning flyger.

Therése Lindgren är en av Sveriges största influencers med över 800.000 Youtube-prenumeranter och 900.000 följare på Instagram.

När vi träffade henne för ett år sedan hade hon precis dragit igång sitt egna skönhetsbolag, Indy Beauty, med målsättning att bli ledande inom vegansk hudvård.

”Jag har saknat prisvärda och bra produkter som dessutom är veganska och cruelty free. Dessutom har jag fått önskemål från mina följare om det här i flera år”, berättade Therése Lindgren för Breakit.

Hon startade Indy Beauty tillsammans med CCS Healthcare Nordic, men det är oklart hur ägandet är fördelat. Nu rapporterar Di Digital att Indy Beauty omsatte 23 miljoner kronor under första året. Produkterna säljs bland annat genom apotekskedjor, Åhlens och Lyko.

“Skönhetsbranschen är enormt konkurrensutsatt och de flesta företag har svårt att tjäna pengar under första året. Därför är jag väldigt glad och tacksam över att det har gått så bra”, säger Therése Lindgren till Di Digital.

Intresserad av tech, mode och skönhet? Missa inte vårt event Beauty & Fashion tech 2019.

Läs mer