Sök

Digital skönhetsbutik får in 20 miljoner kronor från Eequity

eEquitySwiss Clinic

Foto: FREDRIK SANDBERG / TT

Viviana Canoilas

Viviana Canoilas

Reporter

Eequity skjuter in 20 miljoner kronor i skönhetsvarumärket Swiss Clinic.

Det femåriga skönhetsbutiken Swiss Clinic startades av Sebastian Gordon och Fredrik Kristensson. Bolaget säljer egna varumärken och omsatte i fjol 25 miljoner kronor.

Nu meddelar e-handeln att riskkapitalbolaget Eequity investerar i den digitala skönhetsbutiken. Totalt investerar bolaget 20 miljoner kronor.

Det är första gången som Swiss Clinic tar in externt kapital.

"Vi är mycket stolta över våra produkter och vi har många återkommande kunder. Vårt koncept har ett stort fokus på resultatorienterade produkter och hög kundnöjdhet och vill fortsätta på den banan, men i en högre takt", säger Sebastian Gordon, vd och medgrundare av Swiss Clinic i en kommentar.

Även Eequity kommenterar:

"Vi ser mycket stor potential i Swiss Clinic där vi tycker att bolaget har ett innovativt produkterbjudande tillsammans med en nära relation med slutkunderna vilket är unikt inom branschen. Vi kommer att stötta bolaget med vår kompetens att bygga varumärken online, ehandel samt hjälpa till att lyfta bolaget till ett miljardbolag på sikt”, säger Felix Erhardt, partner på riskkapitalbolaget.

Swiss Clinic finns i dag i Sverige, Norge,  Finland och Storbritannien samt via franchise i Danmark och Spanien.

Bolaget räknar med att omsätta 50 miljoner kronor i år, enligt Di Digital, som var först med att rapportera om nyheten.

Läs mer