Sök

Prestigevärvning för Tourn när Kenza Zouiten byter nätverk

Tourn

Kenza Zouiten har 1,5 miljoner följare på Instagram. Foto: Fredrik Sandberg/TT.

Erik Wisterberg

Erik Wisterberg

Reporter

Först snodde Tourn försäljningschefen från Tailsweep. Nu följer storbloggerskan Kenza – och 1,5 miljoner Instagramföljare – efter.

Det tycks vara silly season i influencervärlden. Kenza Zouiten, som driver en av Sveriges största bloggar samt är en av de största svenska Instagramstjärnorna, ansluter sig till nätverket Tourn.

Det framgår av ett pressmeddelande. 

”Jag är jätteglad att få bli en del av Tourn, och känner att jag kommer att kunna utveckla min blogg och mitt varumärke på ett väldigt bra sätt ihop med Tourns taggade team. Jag hoppas på ett långt samarbete med många kreativa affärssamarbeten”,  säger Kenza Zouiten i ett pressmeddelande. 

Som så ofta ligger personliga relationer bakom att Kenza Zouiten lämnar Tailsweep. Tourn värvade i somras Tailsweeps försäljningschef Nader Chebaro och storkundsäljaren Max Hoffmann.

Det är personer som Kenza Zouten har jobbat nära under flera år.

”Min nära relation till Nader Chebaro och Max Hoffman är den största anledningen till att jag byter samarbetspartner efter nästan 10 år med Tailsweep och Bonnier”, säger Kenza Zouiten i pressmeddelandet. 

Tourn, som erbjuder en plattform för automatiserad marknadsföring via influencers, har den senaste tiden presenterat ett flertal värvningar.

Kenza Zouiten drog i fjol in rekordsummor i sitt arbete som ambassadör för stora varumärken. Hennes klädstartup Ivyrevel fick nyligen in H&M som delägare, till en värdering på 100 miljoner kronor.

Bytet till Tourn blir ett hårt slag för Tailsweep, som är pressat finansiellt på grund av tilltagande konkurrens.

Läs mer