Sport competence har skapat en plattform som ge alla möjliga idrottsföreningar tillgång till nationell expertkompetens. Tjänsten erbjuder föreläsningar och utbildningar i allt från idrottsmedicin till inspirationsföreläsningar med sportprofiler som till exempel Thomas Ravelli.
Tidigare i år stängde bolaget en kapitalrunda på totalt 3 miljoner kronor.
Nu startar sportföretaget ett samarbete med en annan ny spelare i branschen – Göteborgsbolaget Iplay.
Det senare bolaget har skapat en slags socialt medie för sportprofiler och fans. Tanken är att göra det lättare för stjärnorna att ha koll på sin digitala marknadsföring och sitt personliga varumärke.
Samtidigt vill plattformen hjälpa stjärnorna med karriärsrådgivning och personlig träning.
För Sport competence verkar det nya samarbetet mest handla om att öka spridningen av sitt material till fler idrottare.
“Iplay är ett smart verktyg som används hemma, på bussen, på träningarna och var som helst i vardagen. Detta öppnar upp nya möjligheter för oss att kunna nå ut med expertkunskapen till ännu fler", säger Robin Thyselius, kommunikationsansvarig på Sport competence i ett pressmeddelande.