Reklamen i Facebooks livesändningar består av videoklipp som är max 15 sekunder långa. Tanken är att reklamen ska kunna dyka upp fem minuter in i en livesändning.
Under testperioden som pågår nu använder Facebook sig av reklamfilmer som redan finns på det sociala mediet, men framöver kommer företag med största sannolikhet kunna specialanpassa annonser för formatet, skriver bland annat Techcrunch.
Den som sänder live ska själv kunna välja vilken kategori av reklam som kan visas och under särskilt känsliga livesändningar, som en pågående nyhetshändelse, ska det gå att välja bort, enligt sajten Advertising Age.
Enligt amerikanska branschmedier är det inte omöjligt att den som sänder live på Facebook kommer få ta del av annonspengarna, men exakt hur Facebook tänker utforma tjänsten efter betaversionen har inte specificerats.
Att sända video live har det senaste året blivit ett allt hetare segment. Förutom Facebook erbjuder bland annat Youtube, Periscope (Twitter) och Meerkat olika former av live-funktioner.