Breakit - Reve tar in 5 miljoner kronor från e-handelsexperterna Wellstreet
Josep Nolla. Foto: Annika Falkuggla.

Reve tar in 5 miljoner kronor från e-handelsexperterna Wellstreet

Jonas de Lange
Jonas de Lange
31 maj 2016, kl 11:43

Nu tar shoppingappen in mer kapital för att få ytterligare fart på tillväxten.

Jonas de Lange
Jonas de Lange
31 maj 2016, kl 11:43

Vi har tidigare rapporterat om shoppingappen Reve som vill samla alla stora klädmärken i en app. I ett Instagram-liknande flöde får klädmärkena möjligheten att lägga upp bilder på sina kläder i olika sammanhang och samtidigt sälja dem. Bara ett par år efter lanseringen säger sig bolaget ha fångat en tredjedel av Sveriges kvinnor i åldern 15-25 som användare. I ett pressmeddelande skriver bolaget även att 2 miljoner olika plagg och produkter finns tillgängliga i appen.

För ett par år sedan tog bolalget in 3,3 miljoner kronor från Optimizer Invest och Almi Invest. Nu fortsätter alltså de befintliga ägarna att pumpa in miljoner i bolaget. Det här gången är även det nystartade riskkapitalbolaget Wellstreet med på ett hörn.

“Jag är mycket glad över att våra befintliga ägare ser fortsatt potential i Reve. Dessutom glädjer det oss att få välkomna Wellstreet som ny investerare. Med Wellstreets kunskap och erfarenhet inom handelns ekosystem, kommer vi att accelerera Reves tillväxt på alla fronter. Vi har en offensiv tillväxtplan som vi nu kommer att realisera genom ytterligare satsningar på marknadsföring och ett utökat team. Vi är bara i början på vår resa”, säger Reves grundare och vd, Josep Nolla i pressmeddelandet.

Bakom Wellstreet står e-handelsveteranerna Mikael Wintzell, tidigare kommersiell chef på Klarna,  och Sïmon Saneback, serienetrepnerör och e-handelsrådgivare för bolag som Postnord och Klarna.

“I våra ögon är Reve ett skolboksexempel på hur en bra investeringsmöjlighet ser ut. Reve realiserar det som vi tror är framtiden inom e-handel där personalisering är ledordet för att nå ökad kundlojalitet. Reve är en magiskt bra plattform där varumärken kan leverera sina kärnvärden och produkter direkt till de mest dedikerade konsumenterna”, säger Mikael Wintzell.

Läs mer om:

Supporters

Läs fler artiklar
Läs nästa artikel