Sök

Oemotståndlig barnkombo: Mobilspel och hamburgare i ett

PeppypalsMax

Foto: Breakit samt pressbil

Johanna Ekström

Johanna Ekström

Reporter

Mobilspelsbolaget Peppy Pals startar ett samarbete med hamburgerkedjan Max.

Peppy Pals, som tagit fram mobilspel för barn som ska inspirera till samtal om empati och känslor, inleder ett samarbete mot mobbning och utanförskap med hamburgerkedjan Max.

Under våren kommer mobilspelstartupens böcker och digitala appar erbjudas med Max:s barnmål Maxbox. Senare kommer även Peppy Pals figurer att tryckas på produkter som frisbees och såpbubblor, som också kommer att delas ut i restaurangerna.

”Max har varit en föregångare när det gäller satsning på innovativa, digitala produkter samt inom hållbarhet i sin bransch och vi är oerhört stolta över att arbeta med att sprida snällhet och minska mobbning tillsammans”, säger Rosie Linder, vd och grundare på Peppy Pals.

Max Sverigechef Christoffer Bergfors säger i ett pressmeddelande att det var ett naturligt val att samarbeta med Peppy Pals:

”De erbjuder en produkt som vi verkligen sympatiserar med. Genom böckerna och spelen får barn på ett roligt sätt lära sig att prata om känslor, något som är grundläggande för att förebygga mobbning. Det tycker vi är viktigt att lyfta,” säger han.

Läs mer