Initiativet är en del av bolagets internationella program Google for Entrepreneurs, som sedan tidigare finns i bland annat London, Tel Aviv och Seoul.
Samarbetet med Google innebär att Epicenter, som ligger mitt i "startupkvarteren" i centrala Stockholm där även kontorshotellet Sup46 finns och dit Spotify ska flytta sitt huvudkontor, utökar sin verksamhet. I klarspråk: Det blir fler kvadratmeter på Epicenter där startups kan husera.
Google for Entrepreneurs kommer också att arrangera olika event i Epicenters lokaler, för att ge tips och råd till entreprenörer.
”Stockholm har en stark techscen och vi ser fram emot att ta Google for Entrepreneurs till Sverige och sammanföra Epicenters medlemmar och massor av spännande startups med vårt globala partnernätverk", säger David Grunwald, chef för Google for Entrepreneurs i Europa, Mellanöstern och Afrika.
Epicenters medlemmar blir därmed också en del av hela Google for Entrepreneurs-nätverket, som finns i 20 städer i världen, och får möjlighet att använda det som språngbräda för internationell tillväxt.
Kontorshotellet är sedan tidigare hemvist för bland annat Youtube-nätverket Splay och e-handelsbolaget Tictial.