Dags igen – bättre än väntat för Boozt

Boozt
Boozts vd Hermann Haraldsson. Foto: Press/Faksimil

Boozts vd Hermann Haraldsson. Foto: Press/Faksimil

Martin Hävner

Martin Hävner

Reporter

Klädbolaget Boozt vittnar om en stark höst.

Försäljningen har gått bra i alla kategorier och bolaget ger nya ledtrådar om tillväxten för hela året.

E-handelsbolaget Boozt har utvecklat något av en tradition av att överträffa de bedömningar klädbolaget har gett tidigare under året. På tisdagen var det dags igen. 

Boozt skriver i ett pressmeddelande att försäljningen under oktober och november har överträffat bolagets förväntningar och tillväxten under hela 2021 väntas nu ligga i den övre delen av det tidigare kommunicerade intervallet 27,5 till 32,5 procent. 

“Försäljningen i oktober och november har varit stark och Black Friday-veckan överträffade förra året. Under Black Friday-veckan slog vi både nytt försäljningsrekord och välkomnade ungefär 125.000 nya kunder”, säger bolagets vd Hermann Haraldsson

Han skriver även att bolaget, som nyligen byggt ut automatiseringslösningen på centrallagret, slog rekord i antal packade paket – runt 8000 paket per timme packades när trycket var som högst. 

Boozt har varit en av de stora pandemivinnarna på börsen. Våren 2020 handlades aktien kring 40 kronor. Sedan inleddes en kraftigt uppgång och under 2021 har den tidvis noteras över 200-kronorsstrecket. På måndagen stängde den strax under 167 kronor.

Läs mer