SMG lanserar SaaS-tjänsten Salesapp – digitaliserar varumärkens distribution av innehåll ”på fältet”

Pressrelease

Av: Shortcut Media AB

SMG lanserar SaaS-tjänsten Salesapp – digitaliserar varumärkens distribution av innehåll ”på fältet”

Publicerad: 15 sep 2021 09:46

Uppdaterad: 15 sep 2021 09:46

Salesapp tillhandahåller en digital plattform för varumärken att samla digitalt innehåll. SaaS-tjänsten är särskilt anpassad för att användas i fysiska kundmöten, t.ex. av säljare, mäklare och andra varumärkesrepresentanter.


Redan idag använder kunder som Arvid Nordquist och Svensk Fastighetsförmedling Saleapp. Tjänstens styrkor inkluderar att strömlinjeforma varumärkenskommunikation, maximera affärsnytta i kundkontakter och att kunna leverera innehåll som uppdateras i realtid vid fysiska kundmöten.

Att SaaS-tjänsten nu lanseras bredare innebär att dialoger med fler varumärken kommer inledas, i syfte att söka utvidga kundkretsen till Salesapp.

– Efter en längre tids utveckling är vi så glada över att äntligen kunna lansera Salesapp publikt. Plattformen har redan levererat fantastiska resultat till flera kunder och vi ser mycket fram emot att skala upp med nya samarbeten, säger Gabriella Klapp, Client Director, på Bond Street Film.

– Kombinationen av Salesapps unika fördelar tillsammans med den starka förmågan att utveckla digitalt innehåll som redan finns i SMG skapar en perfekt matchning. Det ska bli oerhört roligt att utveckla detta tillsammans med vårt duktiga team, säger Anna Jernberg, Projektledare, på Bond Street Film.

En sammanfattande film som beskriver Salesapp finns här:

https://vimeo.com/604205288/7a21da8079

Sedan förvärvet av digitalbyråverksamheten från Klapp & Co har SMG både kompetens att ta fram kreativt innehåll till större varumärken samt att distribuera detta digitalt via Salesapp till fysiska kundmöten. Vilket medför stora synergier mellan kreation, distribution och skapar en mycket effektiv process för välkända varumärken.

Relevanta kundgrupper för Salesapp inkluderar bolag inom FMCG, mäklarfirmor samt andra bolag inom konsumentvaror, där varumärken är i behov av att distribuera digitalt innehåll till möten med sina kunder.

Salesapp är en egenutvecklad SaaS-tjänst som ägs av SMG. Betalningsmodellen för själva plattformen består dels av en månatlig, återkommande licensintäkt; dels av löpande konsultarvode då SMG producerar hela eller delar av det digitala innehåll som distribueras via plattformen.

Om Shortcut Media Group

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende samt mest prisbelönta produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, utbildningsfilm, animerad film, promos, livesändningar samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av varumärkena Bond Street Film, Oddway Film, Magoo, Shortcut Produktion och Frost Studio. Mer information finns på www.shortcutmedia.se samt på bolagets IR-sida hos Spotlight Stock Market.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Peter Söderlind

VD

Shortcut Media Group

peter.soderlind@shortcutmedia.se

Tel: 072-375 75 10

Följande bilagor finns för nedladdning: