Pressrelease

Av: Basefarm

Basefarms kunder nöjdast i Sverige – för tredje året i rad

Publicerad: 06 apr 2021 11:48

Uppdaterad: 06 apr 2021 12:14

Att Basefarm återigen fick en topplacering i Radars senaste kundnöjdhetsundersökning är mycket glädjande. Placeringen visar att Basefarm är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder - även under det speciella året 2020.

Varje år genomför Radar en större undersökning runt kundupplevda värden och kvalitet. I år deltog över 1 000 svenska verksamheter i att bedöma sina leverantörer i vad som är Sveriges största kvantitativa undersökning hos IT-beslutsfattare runt levererad kundnöjdhet och kundvärde.

För tredje året i rad knep Basefarm förstaplatsen inom kategorin IT-infrastruktur och drift. De upp till fem företag som ligger i kategorin ”ledande” är de som av kunderna skiljer sig avsevärt från genomsnittet vad gäller förmågan att skapa kundvärde.

Lyckats bra - trots pandemin

- Vi är mycket glada över att återigen vara topprankade, speciellt med tanke de förutsättningar så rått det senaste året. Jag är väldigt stolt över våra team som varit flexibla och lyckats leva upp till kundernas förväntningar trots att arbetet oftast skett hemifrån, säger Sara Murby Forste, vd på Basefarm i Sverige.

- Resultatet i Radar Leverantörskvalitet 2020/21 visar att när kundintimitet, partnerskap och värde är i fokus så sker det stora förändringar i relationen mellan kund och leverantör. Följsamhet, förståelse och närhet till kund har premierats under 2020 när kunderna tvingats ha fokus på lönsamhet, säger Hans Werner, vd Radar.

Arbetar proaktivt

Radars undersökning visar att kunderna tycker att Basefarm arbetar proaktivt för att utveckla deras affärsprocesser och potentiella möjligheter, samt att Basefarm mycket väl lever upp till de kriterier som har betydelse vid en leverans, såsom anbudsprocess, överenskommelse, kvalitet, samarbete, kompetens, tillgänglighet och prisvärdhet.  - Att vi år efter år lyckas med att se kundernas potentiella möjligheter och hjälpa dem framåt är ett kvitto på att vi är på rätt väg. Nu ser vi fram emot att vara med på kundernas framtida digitala resa och att tillsammans med dem fortsätta utveckla flexibla och konstruktiva lösningar som stärker kundernas konkurrenskraft och ökar deras effektivitet.

För mer information, kontakta:
Reena Lindorff, Project Lead Marketing, Basefarm
reena.lindorff@basefarm.com

Läs fler artiklar