Pressrelease

Av: Adverty AB

Adverty lanserar in-game-reklam globalt i det ledande mobila eSport-spelet Critical Ops

Publicerad: 9 aug 2019 08:00

Uppdaterad: 9 aug 2019 08:00

Den globala lanseringen följer en framgångsrik testfas och kommer i augusti att nå över 70 miljoner spelare som laddat ner Critical Ops till sina mobiltelefoner och surfplattor.

Adverty och Critical Force, en kritikerrosad finsk spelstudio, har under de senaste månaderna levererat in-game-annonser till studions ledande eSport-spel Critical Ops under en testperiod till utvalda beta-testare. Företagen tar nu tillsammans nästa steg i sitt partnerskap genom att lansera Adverty’s annonslösning globalt i Critical Ops nästa vecka och därmed nås miljontals aktiva användare över hela världen av varumärkesreklam i form av skyltar och affischer i den virtuella spelvärlden.

"Critical Ops är ett av de absolut största och mest populära eSport-spelen och denna lansering möjliggör för annonsörer att, i en ny och varumärkessäker miljö, nå exklusiva målgrupper som i många fall inte är tillgängliga via traditionella kanaler", förklarar Niklas Wallgren, chef för affärsutveckling på Adverty.

Det aggregerade ordervärdet definieras av antalet aktiva annonsenheter i spelet som visas för varje respektive användare. Ytorna fylls med annonser från Adverty’s nätverk för att intäkter ska genereras. I typfallet erhåller Adverty intäkter om 30-50 SEK per tusen visade annonser (nyckeltalet CPM) brutto.

Critical Ops kan laddas ner i App Store och Google Play via följande länkar:

https://apps.apple.com/app/critical-ops-multiplayer-fps/id1017717218

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.criticalforceentertainment.criticalops

 

För ytterligare information, vänligen kontakta: 

Niklas Bakos, VD

Telefon: +46 703 66 96 46

E-post: nb@adverty.com 

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 augusti 2019.

Mangold Fondkommission AB, tel. nr. +46 8 5030 1550, är bolagets mentor och likviditetsgarant på NGM Nordic MTF. 

Om Adverty
Adverty, grundat 2016, är ett annonsteknikbolag som sammanför varumärken med dess konsumenter på rätt tid och plats, genom sin banbrytande plattform för immersiva VR, AR och mobila upplevelser. Tekniken skapar en ny lättanvänd inkomstkälla för apputvecklare genom icke-påträngande, sömlös annonsering. Mer information på www.adverty.com. 

Följande bilagor finns för nedladdning: