Pressrelease

Av: ahaWorld

Wiget integrerar analysplattform för att öka trafikkvalité i annonskampanjer

Publicerad: 18 apr 2019 12:11

Uppdaterad: 18 apr 2019 12:11

Som ett steg i ledet att alltid leverera högkvalitativ annonstrafik till sina kunder har Wiget integrerat ett helt nytt analysverktyg för att öka insikterna i sina globala kampanjer. Tack vare den nya tekniken kan Wiget få ökad insikt i sina publicistpartners trafikkvalité och upptäcka avvikelser mycket snabbare. Detta gör att bolaget och dess kunder minimerar risken för att spendera pengar på falska annonsvisningar och dåliga trafikkällor och enklare kan skala upp sina programmatiska mediaköp.

Historiskt sett har stora programmatiska mediaköp inneburit en risk för att bli bränd av botnätverk eller trafikkällor av dålig kvalité och detta är ett branschproblem som Wiget de senaste åren lagt stora resurser på att eliminera så långt det går. I och med lanseringen av det nya analysverktyget blir komplexa dataanalyser mycket enklare att utföra och samtliga trafikpartners kan visualiseras baserat på nyckeltal och metrics som ger insikter i deras trafikkvalité. Både Wigets egna mediaköpare, såväl som kunder, kommer att kunna producera rika och grundligt detaljerade rapporter på samtliga kampanjer för att kontinuerligt förbättra effektiviteten i mediabudgetarna.

För ytterligare information kontakta Erik Ahlberg, VD ahaWorld AB, +46 (0)725-03 35 35, e-post: erik.ahlberg@ahaworld.se, eller se www.ahaworld.se.

Följande bilagor finns för nedladdning: