Pressrelease

Av: Northern Link PR

Freshworks introducerar Proximity, ett effektivt sätt för företag att komma närmare kunderna

Publicerad: 5 feb 2019 11:31

Uppdaterad: 5 feb 2019 11:31

Uppdateringar till Freshworks program för meddelanden kombinerar ljud, video och integrering med chattappar för att göra kommunikationen personligare 

Stockholm, 5 februari, 2019: Freshworks, ledande utgivare av molnbaserade tjänster för kundengangemang, har tänkt nytt vad gäller meddelanden mellan företag och kund (B2C) med Proximity. De nya uppdateringarna till det moderna meddelandeprogrammet Freshchat kommer att låta företag bygga bättre relationer med potentiella och nuvarande kunder genom att kombinera kraften i text, ljud, video och chatt.

För företag vars målsättning är att nå och behålla gamla kunder samt omvandla potentiella kunder till nya har kontakt via meddelanden varit det som stuckit ut som det mest effektiva verktyget de senaste åren. Proximity är utformat för att göra kommunikationen personligare, mer proaktiv och kontextuell - och fullföljer därmed löftet om att göra meddelanden till en kanal för förvärv och engagemang. 

”Freshworks har fokuserat på att ge företag en heltäckande syn av kunden. Proximity i Freshchat uppfyller löftet genom att föra support-teamen dit där användarna och de potentiella användarna finns. Våra nya funktioner gör det möjligt för företag att förbättra kundsupporten genom att finnas ännu närmare kunderna”, sa Girish Mathrubootham, VD för Freshworks.  

Affärsmeddelanden håller utan tvekan på att bli en avgörande kanal att engagera kunder igenom. Enligt en studie som Facebook gjort har att skicka meddelanden vuxit till att bli det näst mest föredragna sättet för kunder att nå företag på. Bland de konsumenter som brukar skicka meddelanden till företag tenderar 53 procent att handla om möjligheten att chatta direkt med företaget finns.

Med Proximity kan företag bygga och underhålla relationer med kunder över flera beröringspunkter och få en heltäckande bild genom att bara använda dessa nya funktioner i Freshworks program för kundengangemang.  

Proximitys första fas inkluderar: 

CoBrowsing:Denna funktion gör det möjligt att dela en skärm med ljud och video i realtid så att supportagenter och försäljare kan leverera en omslutande kundupplevelse. Det gör att företag kan leverera demos, lära upp nya användare och lösa problem snabbare. CoBrowsing kräver inte ytterligare nedladdningar, installationer, pluginer eller integrering med andra verktyg. 

Facebook Messenger-integration med Freshchat: Denna funktion låter företag nå potentiella och nuvarande kunder i stor skala. Att integrera med en av världens största meddelandeplattformar är enkelt och tar bara några sekunder. Företag kan tilldela meddelanden från olika Facebooksidor till olika team och svara utifrån rätt sammanhang för effektiv kommunikation.  

OmniChat: Denna funktion låter chattande agenter använda Freshchat messenger på vilken flik som helst i Google Chrome. Detta uppnås genom industrins första tillägg som aktiverar alla funktioner i chatt-inkorgen genom pluginen. Att tilldela konversationer, använda multimedia i svar och att skaffa den information som krävs för att kunna föra konversationer i sitt sammanhang öppnar för större flexibilitet.  

Flera ytterligare förbättringar och funktioner kommer att släppas under de kommande veckorna, inklusive liveinspelade videor och automatiserade översättningar, vilket kommer att ta bort språkbarriären i konversationer i realtid.  

Du hittar mer information om Proximity på https://www.freshworks.com/live-chat-software/proximity

Om Freshworks 

Freshworks tillhandahåller programvara för kundengangemang till företag av alla storlekar som gör det enkelt för support-, försäljnings- och marknadsföringspersonal att kommunicera effektivt med kunder och leverera wow-ögonblick. Freshworks erbjuder en hel uppsättning av SaaS-produkter (Software as a Service) som skapar lockande kundupplevelser och låter företag dela en heltäckande bild av relevant kundinformation internt. 

Freshworks Inc., som grundades i oktober 2010, stöds av Accel, Tiger Global Management, CapitalG och Sequoia Capital India. Freshworks är ett team på över 1800 anställda vars huvudkontor ligger i San Bruno, Kalifornien, med globala kontor i Indien, Storbritannien, Australien och Tyskland. Företagets molnbaserade tjänster används av över 150 000 företag över hela världen, däribland NHS, Honda, Rightmove, Hugo Boss, Citizens Advice, Toshiba och Cisco. För mer information, besök www.freshworks.com

# # # 

Mediakontakt 

Nikunj Kewalramani 

nikunj@freshworks.com