Stärk ditt B2B-varumärke med rätt strategi
Att positionera sitt varumärke och hitta en solklar identitet är inte en liten utmaning – inte minst för snabbväxande B2B-bolag.
Många faller i fällan att snabbt vilja starta upp, och missar därför att säkra upp viktiga delar. Andra lägger nästan allt fokus på att utveckla produkten och missar identiteten och varumärket.
Petronella Barvaeus är proffs på varumärkesstrategi, och har en bred erfarenhet av digital marknadsföring som driver tillväxt inom en rad olika branscher.
I denna digitala kurs hjälper hon dig att sätta ett ramverk för en tydlig varumärkesstrategi för ditt B2B-bolag. Du får bland annat lära dig grunderna för ett starkt varumärke (inklusive att formulera ett syfte, vision och mission), men också vikten av emotionella vs. funktionella värden kopplade till ditt varumärke.
På en konkurrenskraftig marknad är det lätt att bli utkonkurrerad av likvärdiga tjänster om du bygger ditt varumärke på enbart funktionella värden. Forskning visar att lojalitet och långvariga kundrelationer bygger på emotionella värden. Ett starkt värdeerbjudande bör därför inte bara fokusera på pris och funktion, utan också på andra värden som kunden kan känna och identifiera sig med.
Syftet med kursen är att ge dig verktygen för att kunna sätta en tydlig varumärkesstrategi som särskiljer er från konkurrenter på marknaden och ge dig kunskapen du behöver för att kunna applicera den på all er kommunikation och lyfta fram de värden ni erbjuder till era kunder.
Kursen bygger på en 2 timmar lång livesändning (via det digitala verktyget Zoom). Vi varvar föreläsning med kursledare Petronella Barvaeus med eget arbete och workshop i grupp. Du får även en hemuppgift och möjlighet att skicka in den för att få personlig feedback på ditt arbete.
Denna kurs har endast 25 tillgängliga platser.