Ta dig in i kundens hjärna – och skapa världens bästa kundresa

Erik Modig är en av Sveriges främsta experter på kommunikation och kundpsykologi, både inom forskarvärlden och näringslivet. I denna digitala livekurs lär han dig hur du tar dig in i din kunds hjärna och förstår vilka mekanismer som gör att kunden köper. Med de insikterna kan du sedan vässa hela vägen från det att kunden får syn på din produkt eller tjänst – till köpögonblicket. Syftet med kursen är att lära känna din kund och hitta konkreta saker du kan ändra redan idag för att få fler, nöjdare och mer betalvilliga kunder. Under två timmar varvar Erik Modig föreläsning med diskussioner och övningar.

Denna kurs har endast 25 tillgängliga platser – först till kvarn gäller!

Datum: måndagen den 6 april 2020

Tid: kl 13.00–15.00

Plats: det digitala verktyget Zoom. Du får ett mejl vid registrering med länk

Kursen går igenom:

  • Kundpsykologi och hur det påverkar ditt företag
  • Hur människor resonerar kring olika typer av påverkan (känslor vs. tankar)
  • Vilka mekanismer som gör att kunden köper
  • De viktigaste ögonblicken i din kunds köpresa och hur du kan felsöka kundresan för att förstå vad du kan göra bättre
  • Hur du tar fram en strategi för detta och ökar effekten på dina marknadsföringsinsatser
  • Framgångsrika exempel

Syfte och mål: 

  • Att ge dig viktiga psykologiska insikter i hur din kund resonerar och agerar
  • Att hjälpa dig att se hela kundresan och avsevärt höja nivån på den
  • Att ge dig konkreta verktyg för hur du gör detta
  • Att öka effekten i din kommunikation och marknadsföring

Kursen riktar sig till:

Vd:s, grundare, affärsutvecklare och chefer på alla nivåer i företaget som på något sätt är ansvarig eller involverad i den produkt eller tjänst ni säljer. Till exempel:

  • Marknadschefer/ansvariga
  • Kommunikationschefer/ansvariga
  • Affärsutvecklingschefer/affärsutvecklare
  • Produktchefer/ägare
  • VD:s
  • Entreprenörer
  • Företagsledning

Fram till den 9 april har vi halva priset på alla Breakit Crash Courses. Ordinarie pris för denna kurs är 2490 kr ex. moms men du betalar just nu endast 1245 kr ex. moms. 

Observera också att denna kurs endast har 25 platser – först till kvarn gäller!

Innehåll:

13:00

Start och presentation

Breakits eventchef Olivia Lindström drar igång kursen och introducerar kursledaren Erik Modig.

Read more
13:05

Kundpsykologi – kan man hitta en “köpknapp” i kundens hjärna?

Hur använder sig dagens kunder av produkter, tjänster, varumärken och olika typer av kommunikation för att tillgodose sina behov? Vi går igenom vilka beteenden som är medvetna och vilka som är omedvetna.

Read more
Erik Modig
13:35

Gruppövning

Vad kan höja upplevelsen av att vara just din kund? Talar du till hela kundens hjärna på bästa sätt? Du får spåna med andra.

Read more
14:00

Kort paus

14:10

Världens bästa kundresa

Så här kan du identifiera de viktigaste ögonblicken i din kunds köpresa och ta fram en strategi för att förbättra dem. Och så här skapar ni förutsättningar för kontinuerligt lärande.

Read more
Erik Modig
14:30

Gruppövning

Hur kan ditt företag få plats i kundens hjärna genom att bli mer relevant och värdeskapande?

Read more
14:50

Sammanfattning och avslut

15:00

Slut

Om kursledaren:

Erik Modig

Erik Modig är ekonomie doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, och en av Sveriges främsta experter kring kundpsykologi, marknadsstrategi och kommunikation. Han delar sin tid mellan att skriva och föreläsa om de senaste teorierna och metoderna bakom hur kommunikation förändrar människors val. Hans senaste bok “Bang for the buck” blev 2017 utsedd till Årets Marknadsföringsbok i Sverige.

Erik Modig är ekonomie doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, och en av Sveriges främsta experter kring kundpsykologi, marknadsstrategi och kommunikation. Han delar sin tid mellan att skriva och föreläsa om de senaste teorierna och metoderna bakom hur kommunikation förändrar människors val. Hans senaste bok “Bang for the buck” blev 2017 utsedd till Årets Marknadsföringsbok i Sverige.

Read more

Läs mer

Kontakta oss: