Anmäl dig här

5 november 2020 09:00-10:00

Vem bär ansvaret för en hållbar e-handel?

Kundernas intresse och engagemang kring miljö och hållbarhet har ökat mer och mer de senaste åren. Innebär detta att vi nu tar större steg från attityd till handling och är du som e-handlare redo att möta kundernas nya krav? Vem bär ansvaret för en hållbar e-handel? Välkommen på webinar med Breakit och Bring!

Tidigare var intresset och engagemanget om hållbarhet och miljö störst bland unga under 30 år. Nu har pandemin påskyndat övergången från den fysiska handeln till den digitala, och med det har intresset och engagemanget kring hållbarhet och miljö blivit allt viktigare i alla åldrar enligt den senaste e-handelsrapporten Bring Research.

  • Det upplevs vara otydliga riktlinjer och ett det finns ett gap mellan informationen och konsumenten, vem är det egentligen som bär det yttersta ansvaret? 
  • Hur kan vi hjälpa kunderna göra trygga val som samtidigt bidrar till en hållbar utveckling som kan göra att kunderna väljer din nätbutik i första hand? 

Vi har bjudit in Charlotte Mattfolk för att prata kring framtidens konsument, och lyfta insikterna i Brings senaste rapport i en het paneldebatt tillsammans med Brings expert Tobias Åbonde och Tobias Sjölin från ett av Sveriges största e-handelsbolag Boozt. 

Bakom webinaret står Bring, som arbetar målinriktat för en miljöeffektiv drift och hållbar utveckling. Breakit, som rapporterar om ämnet varje dag, modererar och ställer experterna mot väggen. 

Boka din plats nu (det är helt kostnadsfritt) – men det är först till kvarn! Varmt välkommen!

Anmäl dig här

Medverkande:

Tobias Åbonde
Nordisk ansvarig för konsumentleveranser, Bring

Tobias Sjölin
Project Director, Boozt

Charlotte Mattfolk
VD och grundare, IAMAI

Expert inom scenarioplanering, hållbarhet och e-handel. 

Adam Leth
Marketingansvarig Sverige, Bring

E-commerce and logistics

Carin Roeraade
Moderator, Breakit


Program:

09:00

Intro och välkommen!

Adam Leth på Bring har plockat ut några nyckeldelar från e-handelsrapporten Bring Research som vi kommer prata kring. Bland annat att fler och fler kunder medvetet vill handla i nätbutiker som har en tydlig miljö- eller hållbarhetsprofil.

Read more
Adam Leth
Marketingansvarig Sverige, Bring
09:10

Expertanalys

Charlotte Mattfolk analyserar framtidens konsument ur ett e-handelsperspektiv.

  • Hur ser morgondagens konsument ut? 
  • Vilka krav och förväntningar har de på nätbutiker? 
  • Vilka utmaningar har man som konsument? 
Read more
Charlotte Mattfolk
VD och grundare, IAMAI
09:20

Case: Boozt

Boozt ligger i framkant bland e-handlare vad gäller hållbarhet och kommer prata om det bakomliggande arbetet i deras hållbarhetsresa. 

  • Hur gör Boozt för att fånga upp den nya konsumenten?
  • Konkreta strategier för att bli mer hållbar som e-handelsbutik, både stora som små e-handlare.
Read more
Tobias Sjölin
Project Director, Boozt
09:30

Panel: Hur kan vi få en mer hållbar e-handel?

Och vem bär ansvaret – konsumenten, nätbutiken eller leverantören? Medverkande i panelen är Charlotte Mattfolk, konsumentexpert ,Tobias Sjölin, Boozt och Tobias Åbonde, Bring.

    Read more
    Tobias Åbonde
    Nordisk ansvarig för konsumentleveranser, Bring
    09:50

    Q&A – ställ dina frågor till våra experter!

    Tid, plats och kontakt

    Webinaret sker via Zoom den 5 november mellan klockan 09.00–10.00.

    När du har registrerat dig skickas länken till Zoom till dig via mail och du kan enkelt logga in när det är dags. 

    Frågor? Kontakta Breakit på event@breakit.se

    Anmäl dig här

    Tillsammans gör vi leveransen grönare

    Brings mål är att alla deras leveranser ska vara helt fossilfria år 2025. Men en helt grön leveranskedja skapas först när vi är många som hjälps åt.

    Arrangörer