Vem bär ansvaret för en hållbar e-handel?
Kundernas intresse och engagemang kring miljö och hållbarhet har ökat mer och mer de senaste åren. Innebär detta att vi nu tar större steg från attityd till handling och är du som e-handlare redo att möta kundernas nya krav? Vem bär ansvaret för en hållbar e-handel? Välkommen på webinar med Breakit och Bring!
Tidigare var intresset och engagemanget om hållbarhet och miljö störst bland unga under 30 år. Nu har pandemin påskyndat övergången från den fysiska handeln till den digitala, och med det har intresset och engagemanget kring hållbarhet och miljö blivit allt viktigare i alla åldrar enligt den senaste e-handelsrapporten Bring Research.
- Det upplevs vara otydliga riktlinjer och ett det finns ett gap mellan informationen och konsumenten, vem är det egentligen som bär det yttersta ansvaret?
- Hur kan vi hjälpa kunderna göra trygga val som samtidigt bidrar till en hållbar utveckling som kan göra att kunderna väljer din nätbutik i första hand?
Vi har bjudit in Charlotte Mattfolk för att prata kring framtidens konsument, och lyfta insikterna i Brings senaste rapport i en het paneldebatt tillsammans med Brings expert Tobias Åbonde och Tobias Sjölin från ett av Sveriges största e-handelsbolag Boozt.
Bakom webinaret står Bring, som arbetar målinriktat för en miljöeffektiv drift och hållbar utveckling. Breakit, som rapporterar om ämnet varje dag, modererar och ställer experterna mot väggen.
Boka din plats nu (det är helt kostnadsfritt) – men det är först till kvarn! Varmt välkommen!