Sök

Sleepo storsatsar på influencers – ska nå miljonpublik

Sleepoinfluencers

Philip Nickolsten, grundare och vd på Sleepo. Foto: Press

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Den digitala sängspecialisten förbereder en sex månader lång kampanj.

E-handelsbolaget Sleepo har inlett samarbeten med 26 influencers i sociala media, vilket kommer att sträcka sig över en sexmånadersperiod. Sleepo kommer via dessa samarbeten att varje månad nå ut till 1,5 miljoner inredningsintresserade människor med målet att driva
varumärkeskännedom, produktefterfrågan och att attrahera nya kunder till bolaget. Det framgår av ett pressmeddelande.

"Sleepo har under en längre tid arbetat aktivt med influencer-marknadsföring och som är något vi lägger ett stort fokus på i vår kundanskaffningsmodell. Nu tar vi och intensifierar våra aktiviteter och ökar tempot ytterligare med att attrahera kunder till Sleepo", säger vd Philip Nickolsten.

Läs mer